نخست ... 17181920212223 ... آخرین
  1. #191
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    كنار پا ، از سمت انتهايي و زير داشبورد و
    از دريچه هاي پشت كنسول وسط

    به دكمه گردش هوا ارتباطي نداره


    یکی از دوستان سمند مدل 92 داشت میگفت بخاریش المنتی هست یعنی تو هوای سرد هم موتور سرد باشه ولی بخاری گرمه

    ایا درسته این قضیه؟


    به صورت فابريكي همچين چيزي روي سمند نداريم
    ولي شايد خودش المنت نصب كرده باشه .


    آقاکیهان اتوبوسهای ماکروس آلمانی یک همچین چیزی داشتند وبرقشان24ولت بودوآمپر زیادی هم میکشید وتک کاناله برای راننده بود.بابرق12ولت باید2برابرآمپربکشدتا توان برابرداشته باشد.زیروپشتی جافندکی بنظر بهتر ازالمنت داخل بخاری کارایی داشته باشد.


    سهيل جان بعضي سواري ها هم اين امكان رو دارن
    مثلا ميدونم آئودي بعضي مدل هاش بخاري برقي دارن
    ولي ميگم سمند چنين امكاني نداره مگر اين كه بيرون كارخونه روش نصب شده باشه .

    عكس يه نمونه بخاري المنتي آئودي A6


    نمونه يونيورسال قابل نصب روي هر وسيله اي

    در كل بايد دينام و باتري جوابگو باشن و از همه مهمتر كيفيت خود محفظه هاي داشبوردم بايد خوب باشه .


    نه خودش نذاشته بود!!! پس شاید تو نمایندگی خواستن سرکار بذارنش

    من فکر کردم فابریکیه


    با سلام

    دوستان گرامی در عکس زیر شیلنگی که با فلشهای زرد مشخص شده و داخل حفره ای در کف کابین شده مربوط به چیست؟
    سپاس



    خروجی میعان آبهای اواپراتورکولربایدباشد.عکس اوریجینال رابزرگ کنید.ابتدای شلنگ باید به زیرمحفظه اواپراتور متصل شده باشد.


    سلام.
    حدود 50 روز است که سمند سورن ئي ال ايکس جديد معمولي تحويل گرفته ام. البته آشنايي من با اين سايت به چند ماه قبل برمي گردد و در طول اين مدتها مرتب به آن مراجعه و از تجربيات و اطلاعات دوستان استفاده کرده ام. سوالي در مورد سيستم تهيه سورن دارم. موقعي که سيستم تهويه روشن است حتي با عوض کردن مسير هاي توزيع هوا از طريق کليد روي پنل و گذاشتن آن روي حالت پائين ، هيچ بادي به پاها نمي خورد مگر اينکه دريچه هاي بالا را ببنديد. البته دريچه هاي پاي مربوط به سرنشينان عقب درست کار مي کند. چند روز قبل هم که سوار سمند ال ايکس يکي از دوستان شده بودم در آن ماشين هم وضعيت همين طور بود و با عوض کردن مسير بخاري به سمت پاها هيچ بادي حس نمي شد. آيا اين وضعيت بين همه سمندها عادي است ؟


    فشاربادِ فن تهویه تمایلی به حرکت ازمسیرهای طولانی ودشوارنداردو درسمند ،درزگیری جهتهابصورت نسبی تغییرمیکند.کوتاهترین مسیرهم مجاری روبروهستندکه وقتی بسته میشوند، فشاربادبه مسیرهای دیگربیشترمیشودوعادی است.


    ویرایش توسط Tuningforum : 10 بهمن 1398 در ساعت 13:46

  2. # ADS
    تاپیک مشکلات سیستم تهویه مطبوع کولر و بخاری سمند
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #192
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    منم ال ایکس مدل 95 دارم دوستم . از منم دقیقا همینجوریه که شما میگید . نمیدونم چرا اینقد دریچه های زیر پای راننده و سرنشین رو ضعیف طراحی کردن . من که توی جاده پاهام یخ زد از بس بخاری زیر پای راننده ضعیف بود ولی قسمتهای بالایی ماشین رو حسابی گرم میکنه . در کل ایراد از ماشین شما یا من نیست . طراحی ایران فرقون غلطه


    سلام
    آقا راهی نیست که بخاری ماشین اینقدددددد داغ نکنه داخل ماشین رو که مجبور نباشیم هی خاموشش کنیم . مثلا مثل حالت اتومات یه درجه ای بهش بدیم خودش تا اون حد گرم کنه . سمند سخنگو بنزینی مدل 95


    برای سخنگو درجه قرمزرا3تقه بطرف آبی حرکت دهیدبسیار گرمای مطبوع ویکنواختی میدهد.


    سلام.دوستان کولر ماشین من روشن نمیشه .دکمه رو میزنم ولی چراغ سبز نمیشه و روشن نمیشه.فیوز ها رو چک کردم درسته دکمه هم به نظرم درست باشه .ممنون میشم راهنماییم کنید.متشکرم.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk


    شمادر زمستان هرماه کولر راروشن میکنید؟فشارگاز راکنترل کنیداگرکمتراز2.5بارباشد فن هادردورکندمیچرخندولی کولرخاموش هست.


    سلام.
    امروز توی بارندگی وقتی شیشه جلو بخار گرفته بود، مسیر هوا رو بردم به سمت شیشه که بخار پاک بشه. هر دو طرف از شیار آخر هیچ هوایی بیرون نمیاد. سمت راننده از شیار دوم از چپ هم هوایی بیرون نمیاد. سمت سرنشین شیار دوم مشکل نداره. مساله اینجاست که با این وضعیت دقیقا کنار ستون چپ بخارش پاک نمیشه. چیکار کنم؟


    مرسی بابت پاسخ گویی.در زمستان که نه برادر روشن نمیکنم.خخخ.ولی از اول فروردین شهر ما هوا خیلی گرمه اومدم کولر رو روشن کنم دیدم ای دل غافل این که روشن نمیشه.منظورتون از فشار متوجه نشدم.این امکان هست اگر باتری ضعیف باشه کولر روشن نشه ؟!طریقه باز کردن و بررسی دکمه کولر رو اگه امکان داره توضیح بدین .متشکرم.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk


    سوال شما دو مدل جواب داره !
    جواب نوع اول : ماشینتو عوض کن ! تولید ملی افتخار ملی !!
    جواب نوع دوم : از ترکیب کولر و بخاری استفاده کن که رطوبت داخل ماشین را به خود جذب کند .


    در مورد بخاری نظری ندارم ولی برای بخار نگرفتن شیشه ها بهتره مایع های ضد بخار شیشه رو هم تست کنین ، جواب میده .


    بله امکان داردازباتری باشدولی11دلیل داردکه یکی باتری است.بکمک یک برقکار مراحل راطی کنید:
    مشکل: کمپرسور روشن نمی شود و یا به سرعت قطع و وصل می شود.
    علت ها:
    ۱- رله کنترل آمپر خراب است.
    روش اصلاح: رله مربوطه را چک کنید.
    ۲- ترموستات خراب است.
    روش اصلاح: ترموستات را کنترل و در صورت امکان تنظیم کنید.
    ۳- سوئیچ فشار خراب است.
    روش اصلاح: سوئیچ فشار و کانکتور برق آن را چک کنید.
    ۴- فیوز اصلی کولر سوخته است.
    روش اصلاح: فیوز را تعویض کنید.
    ۵-تسمه کمپرسور شل می باشد.
    روش اصلاح: تسمه را به اندازه مناسب سفت کنید.
    ۶- کمپرسور مشکل داخلی دارد.
    روش اصلاح کمپرسور را تعمیر و یا تعویض کنید.
    ۷- ولتاژ باتری خودرو خیلی کم است.
    روش اصلاح:باتری را مجدداً شارژ و یا تعویض نمایید.
    ۸- کلاچ کمپرسور خراب است.
    روش اصلاح: کلاچ را تعویض کنید.
    ۹- سطح درگیری کلاچ آغشته به روغن شده است.
    روش اصلاح: سطح درگیری کلاچ را تمیز کرده و یا کلاچ را تعویض کنید.
    ۱۰- فاصله بین پولی کمپرسور و صفحه کلاچ زیاد است.
    روش اصلاح: فاصله محرک کلاچ تا پولی را تنظیم کنید.
    ۱۱- بعضی یا یکی از رله های سه تایی خراب است.
    روش اصلاح: رله خراب را از رله سه تایی جدا کرده تعویض کنید.



  4. #193
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    آخه دریچه های سمت سرنشین کاملا درست عمل می کنند. از بخت بد سمت راننده که مهم تره اینطوریه! راهی نداره دریچه زیر شیشه رو درست کنم ؟؟


    آقا مال منم همینطوره مدل 93 هست بیخیال باشید و به توصیه دوستمون گوش کنید و دکمه a/c رو بزنید بخار زود میره.
    خودروهای داخلی همینن زیاد حساس نباشید که رانندگی براتون عذاب اور نشه

    Sent from my SM-G850F using Tapatalk


    سلام . يه کار ديگه هم مي تونيد انجام بديد. من سورن دارم. پنجشنبه صبح از رامسر از طريق جاده رشت به کرج اومدم . در تمام طول راه باران به حدي شديد بود که در کل مسير تا خود کرج برف پاکن ماشين روي دور تند بود. من براي اينکه داخل ماشين بخار نگيره همراه با بخاري دگمه اي را که هواي بيرون را هم داخل ماشين مي آورد زده بودم . در طول شش هفت ساعتي که رانندگي مي کردم داخل ماشين به هيچ وجه بخاري تشکيل نشد.


    بادرود-امروزکولرماشین را 15دقیقه روشن کردم تااورینگها نرم بشوندوابتدابه ساکن هیچ بوی نامطبوعی به مشام نمیرسید درحالیکه درهوای گرم ابتداچندثانیه بویی شبیه به برفک فریزر بایدداشته باشد.چنانچه تجربه اسپری یاموادی راداریدکه درمجرای کولراستفاده شودبیان نماییدتااستفاده کنم.
    ضمنا4سال گازفابریکش رادارد.باسپاس وپیروزباشید.


    دوستان دکمه باز و بست دریچه هوای بیرون رو که میزنم کار نمیکنه ظاهرا موتورش خراب شده
    تو تعویض روغن و فیلتر متوجه این قضیه شدم دریچه باز مونده
    تعویض روغنی میگفت اگه بخوای درستش کنی باید داشبورد از تو باز بشه و خیلی هزینه بره و ...گارانتی هم که تموم شده ...میگفت واسه تابستون یه نایلون بزار تو دریچه!!!
    به نظر شما راهی دیگه نداره ؟؟!!


    درود بر تو دوست عزیزم
    فکر میکنم مواد سنتی هم میتونه خیال شما را راحت بکنه .
    کمی آب خیلی گرم و وایتکس در محیط ماشینی که بنچره هایش بسته و کولر آن فعال هست قرار دهید .
    من از بوی سرکه خیلی بدم میاد ولی بخارات سرکه هم به مقدار کم به همین روش میتوانند باکتری ها و قارچ های رادیاتور کولر را کشته و به همراه "درین" دفع کنند .
    بخارات الکل طبی هم به همین صورت ....
    واقعیت امر باید بررسی کنیم ببینیم آیا برای قطعات دیگر ماشین آسیب زا هستند یا نه . من فکر میکنم در میزان کم تاثیری نداشته باشند .


    سلام
    من خودم استفاده نکردم اما یکی از دوستانم اسپری ضدعفونی کننده(آنتی باکتریال) سیستم تهویه مطبوع رو به قیمت حدودا 40 تا 50 تومان خریده بود(برند مافرا).
    مکانیزم استفاده هم به این صورت که کولر با حداکثر سرعت فن روشن + اسپری رو داخل قرار داده و ضامنش رو میکشید و درب ها رو میبندید تا کامل تخلیه شود.به مدت چند دقیقه درب ها باز نمیشود.مکش فن داخل اتاق و گردش محتویات اسپری همه جا رو ضد عفونی میکند.


    باسپاس ازراهنمایی دوستان-اسپری40هزارتومانی اگربرای تمام تابستان عمل کندبسیارخوب هست ولی برای1بار استفاده بنظرگران می آید.
    من هم بوی سرکه راتحمل ندارم ولی 1بارسفیدکننده راامتحان خواهم کرد.بنظرم کولرخاموش باشدودریچه گردش هواروشن ودکمه بخاری
    روی درجه آبی رنگ بهترمیتواند اثر کند.پیروزباشید.


    آقا سهیل توصیه میکنم فقط از این 3 برند استفاده بکنید
    ضمنا اسپری از دریچه ها به درد نمیخوره ،کپسول هایی که ضامن دار هستند جواب میده
    سوناکس 49 - بولزوان 35 -39 - مگوایرز -مفرا - قیمت ندارم

    یک مورد دیگه علاوه بر تعویض فیلتر ورودی ،تمیز نگه داشتن محوطه فیلر کابین خیلی مهمه ،اواخر فرصتی شد تا توری و قاب فیلتر رو باز کردم با توجه به اینکه سال قبل کمی خاک هم ریخته بود از رو توری وضعیت خیلی ناجور بود ،کل محفظه رو با باد و مواد کارواش بدون آب تمیز کردم و تاثیر خیلی خوبی داشت (البته فرصتی شد تا توری رو هم صداگیری بکنم )


    درودبرشما-فیلترکابین راهمراه بافیلتربنزین مرتباعوض میکنم ولی نگرانی من برای اواپراتورهست که براحتی قابل دسترس نیست واگربتوانم
    بخوبی ضدعفونی اش بکنم تامدتی ازبوی نامطبوع آغازکارکولر راحت میشوم.تجربه شمابرای فضای داخلی محوطه فیلتربسیارقابل استفاده
    هست.عادت به تمیزکردن فیلترهاباهواندارم وهمیشه اینکاررادرخارج ازمنزل انجام داده ام.ایندفعه خودم باحوصله فیلترکابین راتعویض خواهم کرد.
    باسپاس ازشما-پیروزباشید.



  5. #194
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام به دوستان.
    کمپرسور کولر سمندهای EF7 و سمندهای XU7 یکی هستن؟
    آیا کمپرسورهاشون به هم میخورن؟ یعنی میشه از روی EF7 برداشت و روی XU7 گذاشت و بالعکس؟!


    البته منظورم از باد گرفتن خود فیلتر نیست ها اون که کار کاملا اشتباهی هست منطقه زیر طوری مد نظرم بود .


    سلام دوستان
    این موضوع بوی نامطبوع در ابتدای استفاده از کولر توی سورن هم هست ؟ من تاحالا متوجه این موضوع نشدم !!!


    درودبرشما-تا3سال اول خیلی کم هست وازسال چهارم بتدریج احساس خواهدشد.درمناطق شرجی بیشتروزودتر پیش می آید.


    مختصر میفرمایید دلیلش چی هست؟


    درودبرشما-یکی ازکاربران که همین مشکل راداشتندازطریق دستکاری مکانیکی موفق به تعمیر آن نشدند،لذاموتورش را150هزارتومان خریدند.
    آدرس راهرچه گشتم پیدانکردم.به یک برقکارمراجعه نماییدشایداشکال مکانیکی باشدودرادامه موتورش راتعویض نمایید.پیروزباشید.
    بادرودبه رامتین عزیز-اشکال درتجمع قارچهاوجلبکها روی اواپراتورداخل اتاق هست،که بعلت رطوبت کافی محیط مناسبی را در آن زیربوجود آورده است.
    سعی کنی قبل ازتوقف5دقیقه فن داخل بدون کولرکارکندتارطوبت راخشک کند.من این کاررابطوردقیق انجام میدهم ولی مرورزمان هم تاثیرخودش رادارد.پیروزباشید.


    پیشنهادتون عالی بود و حتما هم همین کار را خواهم کرد . متشکرم ازتون.


    دوستان نکته ای میخوام بگم که امیدوارم حالتون به هم نخوره .
    بخشی از این بوی نامطبوع مربوط به بوی کفش و پا و جوراب کثیفه . وقتی سرنشینی سوار میکنید که چنین مشکلی دارد در سری بعدی که کولر را روشن میکنید این بو را بیشتر حس میکنید !!
    زیرا اگر اشتباه نکنم مکش هوای اوابراتور کولر از ناحیه ی کف پای سمت شاگرد انجام میشود .


    بادرود--آقاسیاوش شما آب داغ ووایتکس راسمت راست قرارمیدهیدویازیرپای راننده؟


    یه ذره وایتکس داغ کف پای شاگرد بذار . خیلی هم مهم نیست چون محیط ماشین بسته هست و این بخارات مجبورن همه جا بچرخن .
    فقط خودت زود پیاده شو .



  6. #195
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    اين كارا چيه - اذيتتون ميكنه و بعدا سر درد ميگيرين -
    به نظر من هميشه دريچه ورود هوا از بيرون رو ببندين و هوا داخل بچرخه - حتي در تميز ترين هوا مثل هواي شما و مرطوب ترين مثل هنگام باران
    هميشه كف پائي رو تميز كنين
    صندلي ها رو هم همينطور
    يه اسپري خوشبو كننده بدن و مرغوب مثل نيوا بگيرين و بزنين تو اتاق و زياد بزنين و خارج بشين

    روش بهتر اينه كه اسپري تميز كننده و معطر - تكرار ميكنم تميز كننده و معطر بگيرين و بزنين تو دريچه -آنقدر بزنين تا بياد بيرون و بعد از 5 دقيقه كولر رو زياد كنين و 30 دقيقه هم روشن باشه تا كثافات و جرم ها از روي اواپوراتور خارج بشن -
    بهتره كه هواي داخل ماشين مزطوب باشه تا شسته بشه و خارج بشه

    معطر نباشه سر درد داريد

    قبلا از اين اسپري ها بود و آپشن ايران خودرو داشت ولي الان نداره

    ارادتمند


    دوست عزیز ، شما هیچگاه نمیتوانید با اسپری خوشبوکننده ی هوا یا بدن ، آثار ناشی از رشد باکتری و کثیفی را از بین ببرید . فقط میتوانید بوی نامطبوع را گم کنید و البته یک قدم به سمت بیماری های تنفسی و حساسیت و آلرژی نزدیک تر شوید .
    ضمن این که اسپری های خوشبوکننده چرب بوده و دارای حلال میباشند و با جذب گرد و خاک ، مسیر هوا را آلوده تر از قبل خواهند کرد .
    اسپری های مخصوصی که قدیمها توسط آپکو به فروش میرفت امروزه نایاب ، تقلبی یا بسیار گران قیمت هستند .
    اما :
    بخارات وایتکس که شامل گاز کلر میباشند به درون سلول باکتری نفوذ کرده و آنها را میکشد و پس از رفع نیاز ، بدون بر جای گذاشتن هیچ بویی به راحتی از داخل ماشین خارج میشوند و ماشین شما بوی نویی کارخانه را خواهد داد .


    سلام. ضمن احترام؛ فکر نمی‌کنید بخارات وایتکس احتمالا ممکن است باعث آسیب به رنگ یا جلای قطعات داخل اتاق شوند؟ اثرات اسیدی وایتکس در هوای گرم چند برابر خواهد شد و بنظر خیلی ایمن نمی‌آید.
    خودم ماشین صفر دارم اما یکی از نزدیکان با این مشکل بوی نامطبوع حسابی مشکل دارد. اگر تجربه انجام اینکار را دارید و مشکلی پیش نیامده لطفا اعلام بفرمایید. ممنون


    بادرود-جلبک وقارچ وباکتریها جزو موجودات وگیاهان زنده هستندکه دراواپراتور رشدمیکنندونمیشود براحتی آنهارانابودکرد.
    وایتکس ضدعفونی کننده ورنگ برهست که قسمت اول ایده آل ولی رنگ بری آن باعث میشودکه مدت زیادنتوانیم آنرادر
    فضای داخلی محبوس نماییم شایدنیم ساعت کافی باشد.امشی معطرهم میتواندضدارگانیک باشدورنگبرهم نیست که
    به امتحانش می ارزدواز اسپری های گرانقیمت بصرفه ترهست ولی قابل اشتعال هست که بایدشبهابه محدوده اواپراتور
    اسپری کرد وتاصبح کاملا تاثیرمیکندودکمه گردش هوارا هم میبندیم تابخوبی کارکند.


    سلام یک نکته
    وقتی فیلتر هوای اتاق رو تعویض میکنید روش یک قاشق وانیل پخش کنید اینطوری وقتی هوای بیرون به داخل میاد یا وقتی کولر رو خاموش میکنید و باد بیرون رو میزنید دیگه اون بوی بد نمیاد و بوی خوش وانیل میاد


    سلام
    جناب عباسپور وانیل بعد مدتی تغییر بو میده در خودرو ، یه چیزی مثل ماهی مانده. بهتر که فیلترهوا در صورت تمایل همراه هر روغن تعویض بشه یا از خوشبو کننده حلال آب در خودرو استفاده شه که هم آلرژی وسردرد بهمراه نداره هم بو تازگی در هر بار ورود به خودرو رو داره ، اسمش درست یادم نیست ولی تو نت هست. بخور سرد هم خوبه .


    با عرض سلام خدمت دوستان من در مورد کولر ماشین به مشکل خوردم اونم اینه که وقتی کولر ماشین رو روشن میکنم باید حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه بمونه تا هواش خنک بشه دوم اینکه ماشینم نسبت به سمند های دیگه خنکی کولرش کمتره میخاستم ببینم مشکلش از چیه؟؟؟ ممنون


    دوستان این شیشه های ماشین ما هنگام بارندگی خیلی بخار میگیره و امکان باز گزاشتن پنجره و گرفتن کولر هم نیست . کسی راهکاری داره؟


    سلام
    برای بوی نامطبوع کولر که بخاطر رشد باکتری در داخل لوله ها و متعقاط کولر هست بهترین راه بازکردن و شستن تجهیزات توسط کولر ساز هست که اجرت زیادی میگیرن ولی راه دوم استفاده از اسپری های مخصوص این کار هست قیمت خیلی بالایی هم ندارن بین 30 تا 40 هست فقط باید درست استفاده بشه
    من خودم از تهرانسر مارک بولسان رو خریدم 18 که تو اینترنت 35 هستش فقط ظاهرا برای بازار داخلی کره هست و روش کره ای نوشته خیلی دنبالش بودم فروشنده به اسم خوشبوکننده میفروختش که باتوجه به ظاهرش که نی داشت و هم مارکش که بولسان بود بعد از بو کردنش فهمیدم خوشبوکننده نیست و همونیه که من میخوام اگر خواستید تو شخصی ادرسش رو یدم عکسش هم مثل همینه که قرار میدم فقط کلا روش به زبان کره ای نوشته


    سلام
    شیشه شورهای زد بخار تو بازار هست
    بهترین راه قرار دادین کلید حالت دما بین بخاری و کولر هست و روشن کردن کمپرسور کولر، زیر 5 ثانیه جواب میده در خودرو هایی هم که دارای سیستم تحویه اتوماتیک هستن بصورت خودکار همین کاررو انجام میدن


    سلام دوستان
    دیروز داشتم کولر و عملکرد فن ها رو چک میکردم، دیدم کمپرسور حدود 25ثانیه درگیر بود و در حدود 5 ثانیه خاموش میشد و دوباره درگیر میشد. یعنی اگر کولر به مدت یک ساعت روشن باشه در کل حدود 7-8 دقیقه کمپرسور درگیر نیست و در بقیه زمانها کاملا توی مداره. فکر میکنم این غیر عادیه و باید این زمانها تقریبا نزدیک هم باشن و خاموشی و درگیر بودن کمپرسور تقریبا برابر باشن!!!
    خنکی کولر هم خیلی زیاد نیست و قابل قبوله و کل اتاق رو بعد از حدود 5 دقیقه خنک میکنه (زمانی که ماشین چند ساعت توی افتاب باشه)
    گاز کولر فابریکه.

    دوستانی که از افت قدرت موتور گله دارند، رله مربوط به برق کویل ها رو عوض کنن. من هیچ موقع متوجه درگیر شدن کمپرسور نمیشم(هم گاز هم بنزین)


    ویرایش توسط Tuningforum : 10 بهمن 1398 در ساعت 13:46

  7. #196
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام
    کولر ماشینم بعد از روشن شدن چند دقیقه طول میکشه خنک بشه و سرمای ایده آلی هم نداره نشان دادم، گاز هم کم نکرده.به نظر شما چیکار کنم بادش سرد بشه نوع گاز عوض کنم؟


    موارد زیر را چک کنید
    1 : دور موتور در حالت توقف کامل
    2: آهنگ اتومات کردن کمپرسور کولر
    3: تمیز بودن رادیاتور کولر در کاپوت
    4: کامل بسته شدن دریچه ی دمپر (هوای بیرون)
    5: سالم بودن دسته ها و اهرمهای مربوط به دریچه های باد (سرد و گرم)


    سلام ... دوستان وقتی کولر می گیرم ماشین انگار برق کم میاره و یه جورایی قدرت ماشین گرفته میشه انگار ... فن ماشین روی دور تند مدام شروع میکنه به روشن و خاموش شدن مثلا دو سه ثانیه یکبار روشن میشه و لی روی دور تند نمی مونه و زود خاموش میشه و مجددا روشن میشه. اما بدون کولر فن بدون مشکل روی دور تند کار میکنه. لطفا راهنمایی کنید مشکل از چیه؟ ممکنه باطری ضعیف باشه یا مشکل از دینام است یا چیز دیگه؟ /// ماشین صفره


    سلام
    به نظرتون این ریتم کارکردن کولر طبیعیه؟


    درودبرشما آقامرتضی-تجربه من کمترازصدهزارکیلومتربا EF7هست ومسلماشماموارد زیادی راکنترل وبررسی کردید.5ثانیه برای عملکرد ترموستات کولر زمان خیلی کمی هست
    ونظرمن روی فشارگاز-کلید3وضعیتی-خرابی درایر هست. بادرود-فشارگازوقتی بالای32بار درحالت روشن باشد این حالت رخ میدهد.مقداری ازفشارگازکم کنیدمخصوصا اگرگاها صدای بوق شبیه بوق کشتی بیاید.


    آقا سهیل ببخشید منظورتون گاز کولر است؟ ماشین تکسوزه .... حالت عادی هیچ مشکلی ندارم ولی وقتی کولر میگیرم انگار موتور پت پت میکنه و تکون داره درست مثل حالتی که ماشین شمعش مشکل کیدا کرده و سه کار میکنه


    منظورفشارِ گازکولرهست.برای خودروصفربسیاری ازگزینه هامنتفی است وقطعات کاملا نوهستند.تنهاچیزی که بنظرم میرسد فشارزیادِ گاز کولرویا مونتاژناقص هست.
    ولتاژروشن وخاموش باتری را هم تست نمایید.


    با اسپری نیوا موافق تر هستم تا وایتکس بخاطر مشکلات احتمالی که ممکنه بوجود بیاره.اسپری نیوا مدل زد باکتری هم داره نیوا سیلور پروتکت حتی واسه بوی کفشم خوبه.کارهای جلو گیری هم هست مثلا زمانی که میخوایم کولرو خاموش کنیم دکمه ای سی رو خاموش کنیم ولی فن روشن باشه تا از رطوبت و خنکی کولر گرفته شه بعد کلا خاموش کنیم

    Sent from my SM-N910C using Tapatalk


    دیروز ماشینو به دوتا باطری ساز نشون دادم گفتن طبیعیه و مشکلی نداره. و زمان روشن و خاموش شدن ملاک عملکرد صحیح یا اشتباه کولر نیست.


    درودبرشما-علت اُفت توان خنک کنندگی راپیداکنید-تمیزی کندانسور-فشارگاز استاندارد-کف درایر-ترموستات وکلید3وضعیتی را بترتیب بررسی واقدام فرمایید.


    ویرایش توسط Tuningforum : 10 بهمن 1398 در ساعت 13:46

  8. #197
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    درودبرشما-تندرنودتاریخ تولیدقبل از90/2/18مقدار730+/--35گرم--تولیدبعداز آن تاریخ410+/--35گرم میباشد.تزریق روغن هم مانندEF7مقدار125گرم می باشد.
    احتمال زیادبااستانداردیورو 4 بایستیR134مصرف کندوپرسش نماییدتامطمئن شوید.پیروزباشید.


    کاربر محترم t51 (عذر خواهی می کنم چون اسم شریفتون رو نمی دونم)
    لطفا بفرمایید آیا بعد از 5 سال گاز کولر ef7 رو عوض کنم؟اگر جواب مثبت هست در غرب تهران کجا رو پیشنهاد می فرمایید؟
    توضیح اینکه سرمای کولر ماشین مثل سابق نیست


    درودبرشما-کولرراروشن کنیدوبه شیشه درایرکولرنگاه کنیداگرکف سفیدمشاهده کردیدیعنی باید گازرا شارژکنیدولی اگرگازکاملا مایع بودوشفاف مانند آب بودیعنی گازکامل
    هست ونیازی به تعویض وشارژندارید.نام کوچکم درامضاهست.سهیل هستم.پیروزباشید.


    سلام بر دوستان. علت اینکه زمانی که کولر گرفته میشه به سرعت شیشه جلو کدر و مات میشه از چی میتونه باشه؟؟؟حتی اگر جهت باد روی شیشه نباشه!!!یک باتری ساز میگفت ممکنه سیستم لوله های گاز کولر از داخل نشتی داشته باشه!!!! اما الان حدود سه سال هست که گاز کولر اصلا کم نشده و قدرت خنک کنندگی تغییر نکرده حتی بیرون گاز را چک کردم!!!! و عین سه سال به این شکل مات و کدر میشه و مرتب باید تمیز کنم !!!دوستان راهنمایی میکنن""""


    درودبرشما-هم دلایل داخلی داردوهم خارجی-دودگازوئیل ورودی بسیارچرب هست ودرمناطق آلوده رانندگی کردن وپشت سرماشینهای سنگین حتی اگر گردش هواداخل باشد،مقداری چربی واردکانالهای کولرمیشود-تعرق شدیدانسان ومسافرزیادباخروج آب نمک وچربی ازروزنه های پوست واردکابین شده وبه جاهای خنک میچسبند.
    شمااگرهوارابه سمت شیشه هم ندهیدبازاواپراتوروکانالها ی آن از زیرشیشه عبورمیکنند.
    بهترهست از اسپری ضدبخاراستفاده نمایید.ترکیب بخاری وکولرهم امکان داردکه بخارروی شیشه وچربی راکاهش دهدولی برای تابستان راندمان کولر راکاهش خواهد داد.
    پیروزباشید.


    ممکن هم هست روکش چرم یا رو داشبوردی چرم داشته باشین

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


    سلام
    با تعویض گاز کولر فابریک ماشین با گاز با کیفیت تری آیا تاثیری در افزایش سرمای کولر دارد.مدل 92 و سرمای کولر رضایت بخش نیست.


    درودبرشما-تاثیرداردولی بایدنشتی رابگیریدوازسلامتی درایر مطمئن شوید.
    کولرراروشن وبادقت به شیشه درایرنگاه کنید،اگرکف داشته باشد،شارژگازکفایت میکند.



    سلام
    بله روشن که میکنم کفی مشاهده نمیشه و حتی مایعی هم دیده نمیشه که حرکت کنه


    میزان گاز اگردراین حد کم باشدبطورکلی خنکی ندارد.مدت طولانی سیستم رابه این حالت رهانکنیدزیرا تمامی اورینگها خشک میشوندوکمپرسورهم آسیب می بیند.
    نشت گیری بادقت انجام شودوبه محل مجهزی مراجعه نماییدتاازطریق وکیوم واندازه گیری دقیق وزن گاز580گرم گازو125گرم روغن را واردمدارکنند.
    گازهندی وچینی توصیه نمیشود.گاز ایتالیایی واحیاناآمریکایی خوب هستند.


    ویرایش توسط Tuningforum : 10 بهمن 1398 در ساعت 13:46

  9. #198
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام دوستان
    اگه کسی نحوه شارژ گاز کولر سمند رو بصورت کامل بلده ممنون میشم بمنم بگین تاخودم شارژ کنم سرمای کولرم کمه


    سلام به اساتید.
    موقع روشن کردن کولر صدای ناله از ماشین بلند میشه. ازکمپرسور کولره چیه نمیدونم. به نظر شما مشکل جدی هست؟ نیاز به تعمیر داره؟ یا عادیه؟ خنک کنندگی کولر عالی نیس بدم نیس. گازش هم فوله
    سمند سورن ای اف سون مدل 93 مولتی پلکس.


    درودبرشما-منظورازمنیفولدسرویس همان"گیج مانیفولد"هست که 2تادرجه دارد؟
    آیارابط رامیتوان به محل علامت L وصل کردوگازراازآنجاواردکنیم؟
    گیج مانیفولد دارای2عددشیرهم هست.چه موقع باز وچه موقع بسته باشند؟
    باسپاس ازپاسخ شما.


    درودبرشما-ماشین خیلی کم کارکرده است وزیادبه مسائل پیچیده فکرنکنید.
    ابتدا ببینید تسمه کولرشُل یاخیلی سفت نباشدوترکهای ریز داخلش نباشد(موتورخاموش کنترل بفرمایید).
    بادقت هنگامی که کولر روشن هست به حوالی زیر سیگاری تمرکز کنید که صدایی شبیه بوق کشتی نداشته باشد.
    هنگامی که کولر روشن هست به شیشه درایر نگاه کنیدکه مایع زلال باشدویاکف خیلی کم داشته باشد.
    هنگام شب دقت کنیدکه کولرروشن چراغها سوسو نزنند.
    کولر را وسط ظهر روشن کنیدوبااحتیاط به فن هاگوش کنید که دورتند بدون صداویاکم صدا شبیه عبور بادتند داشته
    باشندوبه جایی مماس ویانچسبیده باشند.


    درودبرشما-کولربین1000تا2000وات توان ازموتورمیگیردوفشارزیادی به موتور واردمیکند.درابتدای کاربافن دورتند دمای موتوربهبودپیدامیکندولی درادامه موتورداغترمیشود.


    سلام دوستان کولرمیگیرم ماشین ازجون میافته کپ میکنه چراغ چک روشن میشه ولی کولرخاموش میکنم چراغ چک خاموش میشه شتاب میره بالاسمندای اف 7دوگانه سوز


    درودبرشما-دیاگ بزنید،اگر ارور خطای کوئل ویاmisfireبدهد،برق کافی به کوئلهانمیرسدوسیم منفی کوئلهاراتقویت نمایید.


    سلام اقاسهیل تقویت سیم منفی به چه صورته


    درودبرشما-آقای رامتین علی دوست در محل امضایشان لینک وتوضیحات کامل رازحمت کشیده اند.ملاحظه فرمایید.



    بله همون گیج منیفولد که سه تا شیلنگ و دو تا گیج و دو تا شیر داره. گیج و شیر سمت راست که معمولا به رنگ قرمز هست، فشار بالاست و برای شارژ سیستمهای تهویه بزرگ مثل موتورخانه هاست که برای سهولت مایع مبرد رو از کندانسور تزریق میکنند. برای شارژ گاز ماشین این شیر همیشه بسته هست و شیلنگش به جایی وصل نمیشه. گیج سمت چپ قابلیت نشان دادن فشار منفی (خلا) رو هم داره و قبل از شارژ باید با دستگاه وکیوم هوای داخل سیستم رو از اون طریق تخلیه کرد.
    اون دوتا شیر که علامت L و H هستند به معنی فشار بالا و فشار پایین هستن. شارژ گاز معمولا از شیر فشار پایین (L) انجام میشه.
    شیر آبی رنگ که روی گیج فشار پایین هست، هنگام وکیوم باید باز باشه. وقتی میخواییم شیلنگ زرد رو از دستگاه وکیوم باز کنیم و کپسول رو به جاش ببندیم این شیر باید بسته باشه تا هوا وارد سیستم نشه. بعد از نصب کپسول، دوباره شیر رو باز میکنیم و با روشن کردن کولر، هر چند ثانیه یک بار شیر روی کپسول رو باز میکنیم تا عمل شارژ انجام بشه. برای اینکه بدونیم چقدر گاز شارژ کردیم میتونیم یه ترازو دیجیتال زیر کپسول قرار بدیم و وزن گاز شارژ شده رو اندازه بگیریم.



  10. #199
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    درودبرشما-آیابجای ترازومیشودشلنگ قرمزرابهHوصل کرد، وقتی فشاربه35 زمان کولر روشن رسید، شارژ رامتوقف کنیم؟باسپاس ازشما.


    بله این هم یه روش تقریبیه، به شرطی که شما مطمئن باشید که فشار H در حالت کولر روشن و پایدار و گاز تزریق شده ی کامل چقدر هست. البته در این حالت نباید شیر قرمز باز باشد. ولی دقیقترین روش همون ترازو و وزن گاز شارژ شده هست. من فرمایشات سهیل عزیز رو تکمیل کنم
    شما وقتی کولر میگیری، گرمای داخل ماشین انتقال پیدا میکنه به کندانسور که باید به محیط بیرون دفع بشه. کندانسور هم دقیقا با رادیات ماشین کنار هم نصب شدن. بنابراین به محض روشن شدن کولر باید فن رادیات هم روشن بشه تا گرمای کندانسور رو دفع کنه. حالا این هوای گرم از روی رادیاتور ماشین هم عبور میکنه و قدرت خنک کنندگی اون رو کم میکنه. مثلا اگه هوای بیرون 35 درجه باشه، وقتی بدون کولر رانندگی میکنی هوای 35 درجه از رو رادیات عبور میکنه و آب داغ ماشین رو خنک میکنه. ولی اگه کولر رو روشن کنی هوایی که موقع عبور از کندانسور گرم شده (مثلا 50 درجه) از روی رادیات عبور میکنه و قدرت خنک کنندگیش مثل قبل نیست. پس داغ کردن همش بخاطر بار موتور نیست. چون توان مصرفی کمپرسور نهایتا 10 درصد از توان حداکثرِ ماشین رو میگیره


    سلام خدمت دوستان
    ماشین بنده موقع کولر گیری بعد از چند دقیقه هوای خنک ناگهان بو بدی میده که فکر میکردم از فیلتر کابین که دیروز عوض کردم اما هنوز موقع کولر گیری در هنگام حرکت باد گرم و بوی بد میدهد مشکل از چیه


    درودبرشما-همیشه دکمه کولر را3تا5دقیقه قبل ازفن ، خاموش کنیدوازاسپری های خوشبوکننده هم میتوانیداستفاده نمایید.


    سلام
    دوستان زمان قطع کمپرسور کولر در حالت درجا چقدره؟
    من ماشینو روشن کردم 5 دقیقه با کولر حرکت کردم و توقف کردم
    کمپرسور 18 تا 20 ثانیه روشن میشد. 5 ثانیه قطع و مجدد روشن.

    یه مسیر 10 کیلومتری رو با کولر رفتم و توقف کردم
    40 ثانیه کمپرس روشن بود و مجددا 5 ثانیه خاموش و روشن شد دوباره.

    گاز سیستم کمه که انقدر زمان کمی رو قطع میشه ؟؟
    یکسره در حال قطع و وصله
    زمان قطعش هم بیشتر از 5 ثانیه نمیشه!

    اگه نیاز به گاز داره، با چه مارک و مدلی تعویضش کنم؟


    درودبرشما-درحالت درجا درجه فن داخل راروی4بگذاریدودرب سرنشین رابازبگذارید،ببینید بازهم قطع میکندیاخیر؟
    اگردرست شد اشکال ازترموستات ویاتنظیمات درجه کولرهست.
    آیادرحالت درجا قبل از آف کردن مقداری دورموتور اُفت نمیکند؟
    چنانچه استپرویادریچه برقی نتوانند دورموتورموردنیازدستورECU رافراهم کنندخودECUدستورقطع کمپرسوررا میدهد.
    تلرانس تسمه کولرهم بازدیدشود.
    فشارپایین گازرابا100تا150گرم کپسول سبز134aتزریق کنیدگازهای هندی وچینی فراوان وکیفیت پایینی دارند،ازگازایتالیایی استفاده
    نمایید ووضعیت راببینید.درمناطق شرجی خرابی درایرهم محتمل هست که شامل منطقه جغرافیایی شمانمی شود.پیروزباشید.


    ممنون سهیل جان
    تست میکنم
    این وضعیت رو درجه 2 اتفاق میوفتاد.
    باید دقت کنم برای دور موتور
    هنگام روشن شدن افت میکنه
    اما موقع خاموش شدنش رو توجه نکردم


    سلام دوستان ماشین من سورن ای اف 7 .
    موقعی که کولر میگیرم بعد چندین دقیقه که داخل خنک میشه خیلی تند تند اتومات میکنه یعنی مثا بعد 30 ثانیه از قطع شدن کمپرسور دوباره کمرسور روشن میشه و دوباره بعد 1 دقیقه خاموش میشه


    بادرود-آیااین راه کارموثرنبود؟


    سلام نه دوست عزیز منم کلاس 11 دارم .منطق همین طوری که ماشین شما عمل میکنه ولی مال من بستگی به دمای تنظیمی نداره تو هر دمایی که میذارم هر 30 ثانیه روشن خاموش میشه


    ویرایش توسط Tuningforum : 10 بهمن 1398 در ساعت 13:47

  11. #200
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    درسیستم اتومات علاوه برسنسورترموستات داخل کابین یک سنسورتهویه روی هوزینگ ترموستات موتورهم هست،بوسیله دیاگ مطمئن بشوید که خرابی ندارند.
    قبلا ، ازمیزان گازکولر ومیزان کف ویاشفافیت چشمی درایر اطمینان حاصل نمایید.پیروزباشید.


    سلام مجدد
    سهیل جان تست کردم
    با در باز و درجه 4
    اصلا قطع نشد
    4 دقیقه ای کار کرد
    گذاشتم رو درجه 2
    2تا 3 دقیقه تقریبا کار کرد و قطع شد کمپرسور
    3 دقیقه قطع بود و مجدد فعال شد

    ایرادش چیه که بقیه مواقع هی قطع و وصل میشه؟؟


    درودبرشما-اشکال از1-ترموستات معیوب 2-تنظیمات درجه خنکی داخل کابین
    ابتداتنظیمات داخل کابین راروی10درجه تنظیم کنیدواگرواکنش نشان ندادسیمهای
    ترموستات داخل کابین رابررسی ودرصورت نیازخودترموستات راتعویض نمایید.پیروزباشید.


    سهیل جان ممنون
    تنظیمات درجه داخل کابین داریم مگه؟؟
    ماشین من مولتی پلکس هستش
    ندیدم جایی


    باید سنسور دمای کولر را عوض کنید یا با نصب کردن پتانسیومتر (مقاومت متغیر قابل تنظیم) دمای آن را تنظیم کنید . قطعه ای هست که در قسمت پای راننده قرار دارد و در دماهای مختلف مقاومت الکتریکی مختلفی را از خود بروز میدهد و مدار کولر با این تکنیک به طور اتوماتیک دما را مدیریت و تنظیم میکند .


    بادرود-تهویه مطبوع جزوبرنامه های تعریف شده درمولتی پلکس هست که دربعضی مدلهای
    اعلام شده توسط ایرانخودرو قابل تغییر هستند.وروش تنظیم بدون دیاگش را نمی دانم.
    تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تيپ‌هاي پایين 206 اس‌دي): یکی از برنامه‌های تعریف شده برای تهويه مطبوع خودكار در تيپ‌هاي 3، 5، 6، وي8 و وي9، دکمه بخارگیر شیشه‌ها است. با فشردن این دکمه، پنكه تهویه، هوا را با حداکثر دور به دریچه‌های زیر شیشه جلو هدایت می‌کند، کولر روشن و دریچه هوای بیرون باز می‌شود. در این حالت شاهد خواهید بود که پس از چند ثانیه بخار شیشه‌ها زدوده شده و با فشردن دوباره کلید بخار گير، سیستم به تنظیمات قبلي خود باز خواهد گشت.



    سلام من درایر رو چک کردم بعد از روشن کردن کولر چند ثانیه کف سفید مشاهده میشه و بعد شفاف میشه...آیا این درسته؟
    مشکل من هم مثل مشکل اون دوستمون که چند پست قبل گفته بود مشابه هستش یعنی وقتی دور فن بالا هستش دیر به دیر قطع میکنه ولی وقتی دور فن رو 1 هستش و دما رو رو14 درجه یا هر درجه دیگه ای هم که میذارم حتی 27 درجه هر 30 ثانیه اتومات میکنه.
    با توجه به پاسخ اون دوستمون یعنی مشکل من هم احتمالا مال ترموستات اتاقه؟


    درودبرشما-درمورد درایر،گازکاملا اندازه هست ونیازی به شارژندارد.
    بنظرعملکرد ترموستات درست هست زیرابه دمای هوا واکنش نشان میدهد.
    وقتی فن راروی4میگذاریدهوای گرم بیشتری مکش میشودوترموستات هم به کمپرسور اجازه قطع شدن رانمی دهد.
    هنگامی که درجه1میگذارید،اواپراتور خیلی سردهست وبادگرمِ کمتری رامکش میکندوترموستات خنکترهست.
    بنظرم میتوانیدمقداری ترموستات را عایق کنید(حدود30%)تادر فن1 هم کمپرسوررادیرترخاموش کندویادمای تنظیمی را
    پایین تربیاورید.ویاازدرجات2و3فن استفاده کنیدویادرحالت غیراتومات،دریچه هوای بیرون رابازبگذاریدتابه هوای ایده آل برسید.


    ممنون سهیل خان .
    میدونید ترموستات اتاق سورن کلاس 11 کجا هستش؟
    با چسب برق اگه بپیچم دورش کفایت میکنه؟


    درودبرشما-به این حدنبایدعایق بشودوباعث یخ زدن اواپراتورمیشودتقریبا1/3 راعایق کنید.معمولا درسمندLXسمت پای راننده درحوالی اواپراتورهست.
    سیم خاکستری که بهش وصل هست را دنبال بکنید تا برسید به سنسوردمای اواپراتور ،سنسور به صورت پیچی به محافظ اواپراتور نصب شده است.
    اگرسورن متفاوت هست،دوستان راهنمایی کنند.پیروزباشید.



نخست ... 17181920212223 ... آخرین
بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - سیگنال فارکس تلگرام - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
مجله ارژنگ - مجله فانوس فکر - مجله نارمک - مجله تهران نو -
سایت jetbet
اخبار روز - بروز ترین

ورود

ورود